zondag 22 december 2013

Kerstoutfit

Al enkele weken verschenen er op mijn Bloglivin' feed, testversies van de 'Louisa dress' van Compagnie M. Ik was op slag verliefd en popelde al om deze jurk te maken als kerstoutfit voor mijn dochter.

Omdat het nog even wachten was op de release van het patroon, ging ik ondertussen al op zoek naar mogelijke stofjes... en vond de winnaar uiteindelijk in de coupon-bak van Bambiblauw op Petit Bazaar. De fournituren vond ik in De Stoffenkamer.

Even later werd mijn geduld beloond: de Sint bracht mij het spiksplinternieuwe patroon! Diezelfde dag nog knipte ik de stof...


De dagen erna waren druk met het eindejaar in zicht, dus maakte ik van elk zeldzaam vrij moment gebruik om 'the dress' af te werken.


...en het resultaat mag er zijn! Al zeg ik het zelf :-)



Ik koos voor de versie met inzetstukken en paspel: all the way dus!
De paspel zette ik in met de overhandse steekvoet. Hier en daar kan het nog iets juister, maar wat een ontdekking...

voorzakje
detail inzetstukken
mijn eerste blinde rits

Ik bestelde ondertussen ook mijn labels bij Cotton Trends. Maar opgelet, niet op strijken of het plakt aan je ijzer!





En op model...








stof: Birds And Flowers in Spring (Moda)


5 opmerkingen:

  1. Heeeeeeeeel mooi! Zet je de foto's ook even op mijn Flickr group? Dan kom je misschien wel op mijn nieuwe website te staan! Als je dan wil natuurlijk... Marte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan! Heel mooi stofje. 'k Vind het altijd leuk om de verschillende combinaties te zien die andere dames maken met bepaalde patroontjes. Een heel geslaagde combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!! Dit vind ik nu eens een hele mooi versie!
    querida-jotixa.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog maar pas begonnen met naaien? Amai! Goed bezig, dan! Heel mooi kleedje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen